Estratègia de l’Economia Social i Solidària a Barcelona 2030
#ESSBCN2030 Reactivació i enfortiment d’una economia per a la vida a la ciutat
Canvis a " ACTUACIÓ 2: ESSbot, assistent virtual"
Cos
-
-["
OBJECTIU 1: Suport i recursos per a la digitalització
ACTUACIÓ 2: ESSbot, assistent virtual
El servei de xat/bot amb IA podria ser una eina digital poderosa per a l'acompanyament i suport en el procés de transformació digital de les entitats d'ESS, proporcionant respostes d’acompanyament eficients i orientació en àrees clau com la promoció en línia i la cerca de col·laboracions. És important tenir en compte la inclusió, la perspectiva de gènere i l'ús de codi obert en el desenvolupament d'aquest servei. Algunes eines o aproximacions rellevants identificades, així com implicacions d’adaptació a l’ESS, serien:
- [Aportació prèvia a dinàmica de la sessió] Amb l'explosió de les IA generatives com ChatGPT d'OpenAI o Bard de Google, o d'altres que estan sortint en format open source la definició del xatbot hauria de basar-se en una IA generativa i no en el tradicional xat amb un arbre de decisió. Aquests sistemes són més fàcils de gestionar en el sentit que se’ls va entrenant amb la informació que volem que tinguin vinculada a l’ESS i a partir d'aquí ja se li poden fer les preguntes o facilitar coneixement que es vulgui sobre temes específics.
- El servei de xat/bot pot ajudar a superar les típiques preguntes freqüents (FAQs) i proporcionar respostes ràpides i precises adaptades i coherents amb l’ESS.
- Botpress: Es pot utilitzar Botpress, un x-bot de codi obert basat en OpenAI i LLM (ChatGPT), que permet configurar i programar els arbres de conversa sense necessitat de codificació. Aquesta plataforma ofereix una solució flexible i personalitzada per a les necessitats de les entitats.
- També s’hauria de facilitar la cerca de col·laboracions a escala europea per potenciar les entitats (per exemple a través de l'Oficina Tècnica). A més, el coneixement sobre com fer promoció en línia de manera automatitzada pot ser una necessitat crucial per a les entitats d'ESS, i aquest servei pot proporcionar eines i orientació en aquest àmbit de comunicació / màrqueting (idealment de manera mancomunada).
- Canals i perspectiva de gènere: Es pot considerar l'ús de canals com Telegram i FAQs per a la implementació d'aquest servei de xat/bot. Perquè sigui realment adequat als valors de l’ESS seria molt important desenvolupar un ChatGPT de codi obert, no privat, i amb una perspectiva de gènere per garantir la inclusió i la igualtat de gènere en les seves funcionalitats.
- Automatització i diversitat de canals: És recomanable automatitzar tant com sigui possible les tasques que es puguin gestionar a través del bot, i aquest servei pot ser accessible a través de diversos canals per a la comoditat de les entitats i els seus usuaris.
-
+["
OBJECTIU 1: Suport i recursos per a la digitalització
ACTUACIÓ 2: ESSbot, assistent virtual
El servei de xat/bot amb IA podria ser una eina digital poderosa per a l'acompanyament i suport en el procés de transformació digital de les entitats d'ESS, proporcionant respostes d’acompanyament eficients i orientació en àrees clau com la promoció en línia i la cerca de col·laboracions. És important tenir en compte la inclusió, la perspectiva de gènere i l'ús de codi obert en el desenvolupament d'aquest servei. Algunes eines o aproximacions rellevants identificades, així com implicacions d’adaptació a l’ESS, serien:
", ""]
· [Aportació prèvia a dinàmica de la sessió] Amb l'explosió de les IA generatives com ChatGPT d'OpenAI o Bard de Google, o d'altres que estan sortint en format open source la definició del xatbot hauria de basar-se en una IA generativa i no en el tradicional xat amb un arbre de decisió. Aquests sistemes són més fàcils de gestionar en el sentit que se’ls va entrenant amb la informació que volem que tinguin vinculada a l’ESS i a partir d'aquí ja se li poden fer les preguntes o facilitar coneixement que es vulgui sobre temes específics.
· El servei de xat/bot pot ajudar a superar les típiques preguntes freqüents (FAQs) i proporcionar respostes ràpides i precises adaptades i coherents amb l’ESS.
· Botpress: Es pot utilitzar Botpress, un x-bot de codi obert basat en OpenAI i LLM (ChatGPT), que permet configurar i programar els arbres de conversa sense necessitat de codificació. Aquesta plataforma ofereix una solució flexible i personalitzada per a les necessitats de les entitats.
· També s’hauria de facilitar la cerca de col·laboracions a escala europea per potenciar les entitats (per exemple a través de l'Oficina Tècnica). A més, el coneixement sobre com fer promoció en línia de manera automatitzada pot ser una necessitat crucial per a les entitats d'ESS, i aquest servei pot proporcionar eines i orientació en aquest àmbit de comunicació / màrqueting (idealment de manera mancomunada).
· Canals i perspectiva de gènere: Es pot considerar l'ús de canals com Telegram i FAQs per a la implementació d'aquest servei de xat/bot. Perquè sigui realment adequat als valors de l’ESS seria molt important desenvolupar un ChatGPT de codi obert, no privat, i amb una perspectiva de gènere per garantir la inclusió i la igualtat de gènere en les seves funcionalitats.
· Automatització i diversitat de canals: És recomanable automatitzar tant com sigui possible les tasques que es puguin gestionar a través del bot, i aquest servei pot ser accessible a través de diversos canals per a la comoditat de les entitats i els seus usuaris.